Rådgiver – offentlige anskaffelser

Rådgiver – offentlige anskaffelser

Arbeidsgiver: Universitetet i Oslo

Stillingstittel: Rådgiver - offentlige anskaffelser

Søknadsfrist: 15.08.2021


Spørsmål om stillingen?

Kontaktinformasjon

Innkjøpssjef Åsne Melhuus, tlf. 951 11 307.


Rådgiver – offentlige anskaffelser

Om stillingen

Eiendomsavdelingen anskaffer entrepriser, varer og tjenester knyttet til drift og utvikling av UiOs eiendomsmasse for rundt 1  milliard kroner i året. Entrepriser utgjør omtrent en tredel av dette. Innkjøpsgruppen i EA forvalter over 100 eiendomsrelaterte rammeavtaler. UiO er profesjonell på innkjøp og har mottatt flere priser på området.

 

Som innkjøpsrådgiver vil du arbeide med alle typer anskaffelser innenfor EAs ansvarsområde, forvaltning av vår portefølje av rammeavtaler og følge opp leverandørene i samarbeid med fagansvarlig. EA er i stadig utvikling og arbeidsoppgavene vil være utfordrende og varierte. Vi stiller høye krav til miljø og arbeider aktivt med å hindre arbeidslivskriminalitet i leverandørkjedene våre. I denne rollen vil du være rådgiver og støtte for behovshavere i EA.

Du blir del av et team med gode kollegaer og høy kompetanse. Innkjøpsgruppen er en del av Forvaltning og stab, og består av fire personer inkludert leder. Du vil også være en del av et faglig innkjøpsnettverk både ved UiO og nasjonalt. Stillingen rapporterer til innkjøpssjef eiendom.

Arbeidsoppgaver

  • Gjennomføring av anskaffelser av entrepriser og eiendomsrelaterte rammeavtaler i tett samarbeid med behovshaver
  • Implementering og kontraktsoppfølging
  • Utføre innkjøpsanalyser og priskontroll
  • Videreutvikle, effektivisere og digitalisere innkjøpsarbeidet
  • Utføre intern- og eksternkontroll på innkjøpsområdet

Kvalifikasjonskrav 

  • Det kreves relevant utdanning fra universitet eller høyskole (økonomi eller juss), fortrinnsvis på masternivå
  • Det er en fordel med relevante valgfag, eksempelvis i offentlige anskaffelser eller entrepriserett
  • Det kreves god digital kompetanse
  • God kunnskap eller god evne til å tilegne seg kunnskap om lov og forskrift om offentlige anskaffelser er en fordel
  • Det kreves god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper

Vi søker innkjøpsrådgiver med gjennomføringsevne og evne til å håndtere komplekse prosesser. Du samarbeider godt med andre og evner å formidle innkjøpstekniske temaer på en forståelig måte. Du er tydelig og med høy integritet. Du er analytisk og har god tallforståelse.

Vi tilbyr

  • Et hyggelig og utviklingsorientert arbeidsmiljø sentralt på Blindern
  • Faglige utfordringer og spennende arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Stillingen lønnes i lønnsspenn 586.500 – 618.600 (ltr 65-68) i SKO 1364 Rådgiver, avhengig av kompetanse/erfaring
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode velferdsordninger og mulighet for trening i arbeidstiden
  • Medlemskap i Statens Pensjonskasse med god pensjonsordning og mulighet for gunstig lån.

Søknaden skal inneholde

  • søknadsbrev
  • CV
  • Vitnemål og attester

Søknad må sendes inn via vårt rekrutteringssystem Jobbnorge.

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

I henhold til offentlighetsloven § 25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning og rekruttere personer med innvandrerbakgrunn.

Inkludering og mangfold er en styrke. UiO har et personalpolitisk mål om å oppnå en balansert kjønnssammensetning. Videre ønsker vi medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kontaktinformasjon

Innkjøpssjef Åsne Melhuus, tlf. 951 11 307.