Lønningskonsulent

Lønningskonsulent

Arbeidsgiver: OBOS

Stillingstittel: Lønningskonsulent

Søknadsfrist: 05.02.2023


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson: Lars Nederberg


Lønningskonsulent

Vil du jobbe med lønn hos Norges fremste boligutvikler?

OBOS ser etter deg som er genuint interessert i lønnsfaget og som ønsker å bli en del av vårt lønnsteam. Vi er en avdeling med 13 medarbeidere som samarbeider og deler fagkunnskap med hverandre i et hyggelig miljø. Vi er engasjerte og dedikerte og ønsker deg med på laget.

I rollen som lønningskonsulent i OBOS vil du hovedsakelig jobbe med lønnsoppgaver A-Å på vegne av 5.200 boligselskaper som vi er forretningsfører for.

For at du skal trives og lykkes i rollen, ser vi for oss at du har noen års erfaring fra lønnsarbeid og anser deg selv som faglig trygg. Du er kjent for å være operativ i ditt arbeid og har forståelse for og ønske om å jobbe i ulike systemer og digitale plattformer. Det du ikke kan, setter du deg gledelig inn i og trives med å være en del av et team der du kan både gi og få råd. Dine tidligere kolleger beskriver deg som trygg og lærevillig, genuint interessert i lønnsfaget og en som ser viktigheten av å jobbe både nøyaktig og effektivt.

Du vil rapportere til lønningssjef i OBOS.
Arbeidssted er på Hammersborg Torg, sentralt i Oslo. #LI-Hybrid

Arbeidsoppgaver

  • Gjennomføre lønnskjøring for boligselskaper
  • Registrere og ajourholde utleggstrekk
  • Registrere og ajourholde fagforeningstrekk
  • Pensjonsrapportering og pensjonsinnberetning
  • Løpende avstemminger av lønnskonti i regnskapet
  • Avstemminger av feriepenger og AGA på feriepenger
  • Bistå med felles mailer til avdelingen

Dine kvalifikasjoner:

  • Utdanning innen økonomi og administrasjon. Relevant erfaring vektlegges og kan kompenseres for manglende utdanning
  • Noen års erfaring fra lønnsarbeid og/eller personaladministrative oppgaver og er faglig trygg
  • Ønskelig med kjennskap til SD Worx (tidligere Aditro) lønns- og personalsystem
  • God systemforståelse
  • Gode Excel-kunnskaper

Vi tror du raskt vil ta eierskap og ansvar i din rolle, fordi du er litt sånn av natur. Vi skal ikke legge skjul på at vi har hektiske dager, men det skremmes du ikke av, du liker å jobbe mot felles mål og får energi av å håndtere flere parallelle oppgaver samtidig. Du er kjent for å ha høy arbeidskapasitet og evner å strukturere og organisere hverdagen din så du er tro til dine tidsfrister. Uforutsette oppgaver tar du på strak arm og vi tror din erfaring gjør at du er skikkelig flink til å prioritere. Du trives med å jobbe i team, samtidig som du også kan trives i å jobbe selvstendig og alene. Du er ikke redd for å ta egne beslutninger. I OBOS jobber vi alltid for å forbedre oss. At det blir endringer underveis kan vi love deg og det er nettopp denne reisen du vil være med på og bidra med din erfaring og pågangsmot.

Søknader blir behandlet fortløpende.

Om arbeidsgiveren

OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige, og er den største i Norge. Vi eies av våre over 502 000 medlemmer, og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.

OBOS driver utvikling, produksjon og salg av eiendom og bolig, og har i tillegg virksomhet innenfor eiendomsforvaltning, rådgivning, digitale tjenester, bankvirksomhet, eiendomsmegling, næringseiendom, samt aksjeinvesteringer innenfor sektorene bygg, eiendom og anlegg. OBOS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn. Medlemmene har besluttet at inntil 10 prosent av overskuddet etter skatt skal benyttes til samfunnsnyttige tiltak. Hovedkontoret er i Oslo.