Arbeidsgiver: Politiets Fellestjenester
Stillingstittel: Teknisk ansvarlig eiendomsutvikling
Søknadsfrist: 08.01.2024
Spørsmål om stillingen?
Kontaktperson: Elin Taaje
Stillingstittel: Teamleder
Vi søker deg med interesse for proptech, miljø/bærekraftsløsninger og som brenner for utvikling av eiendom. Vi ønsker oss en kollega som er faglig teknisk sterk og som møter arbeidsdagen med lærelyst og et ønske om å levere!
I denne stillingen vil du bidra med utvikling og kravstilling til fremtidens bygg for norsk politi. Du vil få ansvar for å utvikle konsepter og skape tekniske gode løsninger for politiets arbeidsplasser sammen med et kompetent utviklingsteam.
Du vil arbeide i et produktutviklingsmiljø hvor nye konsepter hele tiden kan testes og utfordres «realtime» og i stor skala. Du gis mulighet til å arbeide for bedre løsninger i samarbeid med politifaglige – og operative miljøer for videreutvikling av arbeidsplasskonsepter som kan gjøre en forskjell for fremtidens arbeidsplasser i norsk politi.
Hvem er vi?
Politiets Fellestjenester (PFT) er den profesjonelle aktøren innen eiendom i norsk politi. Vi har ansvar for utvikling, anskaffelse, forvaltning, drift og vedlikehold av politiets bygningsmasse. Ansvarsområdet dekker hele landet og omfatter vel 780.000 leide kvadratmeter fordelt på ca. 320 lokasjoner.
Vi utarbeider konsepter og bistår i eiendomsprosjekter fra behovskartlegging til innflytting og inn i forvaltning av leiekontrakt til kontrakts utløp. Vårt hovedmål er å gjennomføre gode eiendomsprosjekter, og inngå langsiktige leieavtaler til det beste for politiet.
Vi har nå en ledig stilling i seksjonen for Eiendomsutvikling som består av 12 medarbeidere med lang erfaring og god tverrfaglig kompetanse. Seksjonen er en del av et større eiendomsmiljø med flere fagområder. I denne stillingen vil du ha en stor kontaktflate mot Politidirektoratet, politidistrikter, og internt i PFT. Du vil bli del av et spennende produktutviklingsteam som kan vise til gode resultater med standardisering og skalering av løsninger og konsepter i nye byggeprosjekter for norsk politi.
Om vandel og skikkethet: Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr.
politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Skikkethetsvurdering gjøres av seksjonsleder (den du skal rapportere til om du blir ansatt). Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen. Om sikkerhetsklarering: Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon. Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmal-og-svar-omklarering
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på.Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her:
https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Høres dette ut som deg? Da håper vi at nettopp du søker!
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalenhttps://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.