Master i sosial kompetanse, erfaring fra eiendom og kommersiell teft? OBOS søker Eiendomsdirektør

Master i sosial kompetanse, erfaring fra eiendom og kommersiell teft? OBOS søker Eiendomsdirektør

Arbeidsgiver: OBOS

Stillingstittel: Eiendomsdirektør

Søknadsfrist: 26.07.2024


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson: Hege Skjelbred Hatlemark-Kommersiell Direktør

Telefon:90 55 29 09


Master i sosial kompetanse, erfaring fra eiendom og kommersiell teft? OBOS søker Eiendomsdirektør

Er du vår nye Eiendomsdirektør?

OBOS Eiendom er en stor aktør innenfor by- og stedsutvikling og ønsker å dyrke frem mennesker som kan fortsette å gjøre en forskjell for OBOS. OBOS Eiendom skal være et ledende eiendomsselskap som utvikler nye prosjekter, forvalter eksisterende eiendommer, leverer god avkastning og videreutvikler virksomheten.

OBOS Eiendom har en diversifisert eiendomsportefølje på mer enn 700 000 m2 og årlige leieinntekter på MNOK 850. I 2025 står Construction City ferdig og bygget på 103 000 m2 skal bli arbeidsplassen til 4-5000 medarbeidere, og vårt nye hovedkontor.

Grunnet endret organisering av virksomheten søker vi en Eiendomsdirektør som skal være med på å utvikle dagens virksomhet til en ny tid!

Eiendomsdirektør vil ha resultatansvar og kommersielt ansvar for egen portefølje samt forvaltningsansvar og personalansvar. Stillingen rapporterer til Kommersiell direktør i OBOS Eiendom. I denne rollen vil du bli en del av ledergruppen i Kommersiell avdeling. Du vil med det ha stor påvirkningsmulighet på optimalisering og effektivisering av forvaltning og utvikling av eksisterende portefølje.

Arbeidssted er Hammersborg Torg før vi i 2025 flytter til Construction City på Ulven. Det gleder vi oss til!

De viktigste oppgavene vil være:

  • Personalansvar for ansatte tilknyttet porteføljen
  • Resultatansvar for egen portefølje som består bl.a våre største kontoreiendommer Construction City, Oslo K, Hammerborg Torg, Standardveien 28
  • Utarbeide og følge opp strategier, mål og KPI’er
  • Forvalte og utvikle eiendommene med fokus på avkastning, kundetilfredshet og lønnsom drift
  • Sikre kontantstrømmer gjennom tett samarbeid med utleieteamet
  • Identifisere nødvendige tiltak for å sikre og videreutvikle eiendommenes verdi
  • Sikre at eiendommene i porteføljen følges opp økonomisk, teknisk og kommersielt
  • Bistå med kommersiell kompetanse inn i nye bygge- og utviklingsprosjekter
  • Etablere og utvikle relasjoner internt, hos kunde og leverandørene
  • Samarbeide med kollegaer i egen organisasjon for å utvikle og bygge fremtidsrettede bygg
  • Bidra til at teamet er oppdatert på trender og nye konsepter i markedet

Ønsket bakgrunn/kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdannelse, fortrinnsvis innen eiendom, økonomi, jus eller bygg
  • Bred arbeidserfaring innen eiendomsbransjen, gjerne fra tilsvarende rolle
  • Erfaring med strategiarbeid og påfølgende implementering for kommersiell porteføljestyring
  • Erfaring fra konsept – og eiendomsutvikling
  • Bred erfaring med utleie og forretningsutvikling av ulike segmenter; kontor, bygulv, kjøpesentra, co-work, logistikk
  • God og bred erfaring fra arbeid med kundetilfredshet (KTI)
  • God innsikt i næringseiendom, god markedsforståelse og evnen til å se muligheter
  • Sterk på kommersielle eiendomsprinsipper, praksis og relevant lovverk
  • Meget god forretnings-, økonomiforståelse, samt forhandlingsvant
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk

Personlige egenskaper

  • Solid, etterrettelig, med et godt moralsk kompass
  • Strukturert og effektiv
  • Meget serviceinnstilt og motiveres av å jobbe etter nøkkeltall
  • Løsningsorientert og høy gjennomføringsevne
  • Høy arbeidskapasitet og stort engasjement
  • Analytisk, og evne til å sette deg raskt inn i problemstillinger
  • Jobber godt både selvstendig og i team
  • Master i sosial kompetanse – godt humør og en god relasjonsbygger
  • Evne til å formidle, bygge team, jobbe gjennom andre og motivere
  • Evne og forståelse for å samhandle og jobbe på tvers i organisasjonen

Hva kan vi tilby deg?

Samfunnsengasjementet, og hjertet OBOS har for byene våre, er noe av det som gjør ansatte stolte av å jobbe her. I tillegg er vi opptatt av å skape en inkluderende kultur, både innad og utad, hvor alle skal føle seg velkommen og kunne være seg selv. Hos oss får du en jobb med mening!

I OBOS er det uante muligheter! OBOS er Norges største kompetansehus innen eiendom og vi er opptatt av at du skal få utvikle deg og oppfylle din karrieredrøm.

Vi kan tilby et inspirerende og innovativt miljø med høyt faglig nivå, gir deg gode muligheter til å forme din egen hverdag. Interessante og utviklende arbeidsoppgaver med rom for nytenking gjør det gøy å gå på jobb.

OBOS investerer i egne ansatte og har gode ordninger som blant annet fleksitid, sommertid, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt firmahytter.

\#LI-Hybrid

Hos oss blir du en del av et mangfoldig arbeidsmiljø der alle er like mye verdt. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke, uavhengig av alder, kjønn og bakgrunn.

Om arbeidsgiveren

OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige, og er den største i Norge. OBOS er en medlemsorganisasjon med 580 000 medlemmer i Norge og Sverige og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.

OBOS har over 2300 ansatte og driver utvikling, produksjon og salg av eiendom og bolig. Vi har i tillegg virksomhet innenfor eiendomsforvaltning, rådgivning, digitale tjenester, bankvirksomhet, eiendomsmegling, næringseiendom, samt aksjeinvesteringer innenfor sektorene bygg, eiendom og anlegg. OBOS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn. Medlemmene har besluttet at inntil 10 prosent av overskuddet etter skatt skal benyttes til samfunnsnyttige tiltak. Hovedkontoret er i Oslo.