Anskaffelsesrådgiver

Anskaffelsesrådgiver

Arbeidsgiver: HRP AS

Stillingstittel: Rådgivende Ingeniør

Søknadsfrist: 05.08.2024


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson:Jan Erlend Rong

Stillingstittel:Avdelingsleder – Offentlige anskaffelser

Telefon:48 24 38 98


Anskaffelsesrådgiver

HRP er et fantastisk sted å lære. Vi har bygget opp et ledende anskaffelsesteam, som jobber med flere av Norges mest spennende offentlige oppdragsgivere. Nå søker vi 1-2 anskaffelsesrådgivere med 2-4 års erfaring med offentlige anskaffelser, og 1-2 senior anskaffelsesrådgivere med 5+ års erfaring med offentlige anskaffelser.

Hos oss får du utvikle deg faglig sammen med 570 spesialister innenfor prosjekt- og byggeledelse, miljø og bærekraft, utredning og analyse, juridiske fag og IKT.

Vår erfaring er at vi sammen kan løse enhver utfordring som våre offentlige oppdragsgivere møter i sin hverdag. Vi kan garantere at du vil bli stilt overfor nye og interessante faglige problemstillinger hver eneste uke på jobb hos oss, og at du over tid vil tilegne deg verdifull kunnskap av å løse spennende og nytenkende anskaffelsesoppdrag for kundene våre.

Vårt anskaffelsesteam ledes av juridisk direktør og advokat, Jan Erlend Rong. Jan er en inkluderende og engasjert leder, og du vil oppleve å bli en del av et lag som gjør hverandre gode. Faglige diskusjoner og interessen for å lære er en selvfølge for oss, og du kan stole på at du vil få faglig støtte ved behov.

Våre folk skal trives på jobb, og vi legger derfor til rette for en fleksibel hverdag, med mulighet for hjemmekontor noen dager i uken. Dersom du har familie, så ser vi bare på det som en fordel. Vi ønsker også å trekke frem at arbeidsmiljøet i HRP er preget av humørfylte, energiske og positive mennesker. Det kjennetegner kulturen vår.

Anskaffelsesteamet er i sterk vekst, og vi vinner rammeavtaler med flere av Norges mest sentrale offentlige oppdragsgivere. Vi ønsker derfor å utvide vårt team med 1-2 anskaffelsesrådgivere og 1-2 senior anskaffelsesrådgivere som har en særlig interesse for fagområdet offentlige anskaffelser. Kvinneandelen er i dag 50 % i vår gruppe.

Du vil få gleden av å tilbringe din arbeidshverdag i våre stilige og moderne lokaler i Bjørvika, hvor du i nært samarbeid med vårt solide anskaffelsesteam vil få muligheten til å bistå med gjennomføring av anskaffelser av bygge- og anleggsarbeider, varer, IKT og tjenester. Har du ikke jobbet med bygge- og anleggsarbeider tidligere, så er det noe du vil få muligheten til å gjøre hos oss.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor eller master. Juridisk utdannelse er en fordel, men intet krav
  • 2-4 års erfaring med offentlige anskaffelser (anskaffelsesrådgiver)
  • 5+ års erfaring med offentlige anskaffelser (senior anskaffelsesrådgiver)
  • Errfaring fra operativ gjennomføring av anskaffelser knyttet til varer og tjenester
  • Erfaring fra anskaffelser av bygge- og anleggsarbeider er ønskelig, men intet krav.
  • Det er også mulig at du kun har erfaring med bygge- og anleggsarbeider, men er motivert for å jobbe med anskaffelser av varer og tjenester i tillegg
  • Kjennskap til og erfaring med konkurransegjennomføringsverktøy (KGV)
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Operativ anskaffelsesbistand til offentlige kunder
  • Gjennomføring av anskaffelser fra A til Å
  • Gi veiledning i kontrakts- og anskaffelsesfaglige spørsmål
  • Ansvar for planlegging, gjennomføring og oppfølging av anskaffelsesprosesser
  • Utarbeide konkurransegrunnlag og kontraktsdokumenter
  • Lede og koordinere tilbudsevalueringer og forhandlinger med leverandører

Hvem er du?

  • Du har operativ erfaring med gjennomføring av offentlige anskaffelser
  • Bakgrunn fra offentlige virksomheter, konsulentselskaper eller advokatvirksomhet
  • Du har god forståelse for anskaffelsesregelverket og kontraktsrådgivning
  • Du tar ansvar og er til å stole på
  • Faglig utvikling og læring er viktig for deg
  • Du møter på jobb med energi og humør

Vi tilbyr:

  • Store påvirkningsmuligheter i egen arbeidshverdag og spennende prosjekter
  • Forutsigbar arbeidstid tilpasset en familiehverdag (fleksitidsordning)
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Spennende utviklings- og karrieremuligheter
  • Du vil få muligheten til å utvikle et anskaffelsesteam og et selskap i vekst

 

Vi ser frem til å lese din søknad!