Eiendomsforvalter
Bærum kommune Eiendom er en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av over 800 000 m2 bygningsmasse. Vi jobber med noen av de mest spennende byggeprosjektene i Norge, som utviklingen av Fornebu og nye Nadderud Stadion. I 2020 mottok vi prisen for «Årets Helsebygg» for Carpe Diem, og nytt svømmeanlegg på Rud er akkurat ferdigstilt.
Våre bygg skal være klimakloke, arealeffektive og fremtidsrettede. Vi skal investere opp mot 8 milliarder de neste 5 årene, både i omfattende vedlikehold og nybygg.
Eiendomsvirksomheten i Bærum kommune er organisert i syv tjenesteområder: Eiendomsforvaltning, Drift, Renhold, Byggherre (prosjektvirksomheten), Byggkompetanse & Utvikling, Kunnskapssenteret og Grunneiendom.
Ønsker du en interessant og utfordrende eiendomsforvalterstilling som er sentral i kommunens eiendomsvirksomhet? Har du interesse for utvikling og oppfølging av bygg, og trives i et hektisk miljø? Om du i tillegg har gode samarbeidsevner, kan du være den rette eiendomsforvalteren for oss!
Eiendomsforvaltningen overtar forvaltningen av boligeiendommene, ca 2 200 boliger, i kommunen fra 1. oktober og vil da også være ansvarlig eier og følge opp kommunens boligpolitikk, samt være eiendomskoordinator overfor Husbanken for tilskudd og lån til omsorgsbygg og velferdsboliger.
Eiendomsforvaltningen blir fra 1. oktober inndelt i fire avdelinger:
- Barnehager, barne- og ungdomsskoler
- Omsorgs-, idretts-, kirke- og kulturbygg
- Næringsbygg, inn- og utleie
- Bolig; omsorgs- og velferdsboliger
Vi søker nå etter 2 nye eiendomsforvaltere, Bolig, til faste stillinger.
Bli med i et aktivt, spennende og hyggelig eiendomsmiljø!
Arbeidsoppgaver
Hos oss får du ansvaret for:
- Forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av egen eiendomsportefølje
- Budsjett- og resultatansvar for egen eiendomsportefølje
- Være ansvarlig eier for kommunale boligeiendommer, og alt det innebærer
- Bestilling (sikre god saksforberedelse) og oppfølging av prosjekter
- Bidra til gode prosesser, dialog og samhandling på tvers i kommunen med huseierforeninger, sameier, borettslag og naboer
En annen viktig oppgave vil være å bidra til å bygge Bærum kommunes omdømme som eiendomsaktør
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på bachelor- eller masternivå
- God erfaring fra utleieboliger, eiendoms- og boligforvaltning kan kompensere for manglende høyere utdanning
- Erfaring fra kunderettet virksomhet og samhandling på tvers i en virksomhet
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- God økonomiforståelse, forretningssans og forhandlingsevne
- Noe kunnskap om offentlige anskaffelser og lovverk
Personlige egenskaper
For å lykkes tror vi at
- du er en fordomsfri og åpen person som kommuniserer lett med alle typer mennesker
- du har særlig gode evner til å se praktiske løsninger
- ditt arbeid preges av struktur, og du kan administrere, prioritere og har gjennomføringskraft
- du involverer og er tydelig i din kommunikasjon
- du tenker helhetlig og på tvers av sektorer og fag
- du skaper tillit og har en omgjengelig væremåte
- du samarbeider godt samtidig som du evner å arbeide selvstendig