Jurist – offentlige anskaffelser – bygg og anlegg
Bærum kommune Eiendom forvalter ca 800.000 m2 bygningsmasse, og skal gjennomføre investeringer for 1,5 – 2 milliarder årlig.
Eiendom anskaffer tjenester og bygge- og anleggsarbeider i stort volum, og har stort fokus på innovasjon og bærekraft i gjennomføringen av anskaffelsene. Anskaffelsene varierer i størrelse og kompleksitet, og omfatter alt fra avrop på rammeavtaler og mindre enkeltkjøp, til store og komplekse byggeprosjekter.Eiendom har i dag to jurister som jobber med anskaffelser og kontraktsoppfølging. Som følge av økt investeringsvolum, er det behov for å styrke kompetanse og kapasitet innenfor hovedsakelig anskaffelser.
Du vil jobbe tett med øvrige jurister, og ha ansvar for en tildelt portefølje av anskaffelser/prosjekter. Porteføljen vil hovedsakelig omfatte anskaffelser innenfor rammeavtaler og mindre byggeprosjekter. På sikt vil det kunne være muligheter for å jobbe med større og mer komplekse anskaffelser og prosjekter. Stillingen inngår i Eiendomsdirektørens stab.
Tiltredelse etter avtale
Arbeidsoppgaver
- utarbeidelse og kvalitetssikring av konkurransegrunnlag
- gjennomføring av konkurranser og kontraktsoppfølging
- videreutvikling, kvalitetssikring og vedlikehold av maler og rutiner for anskaffelser i Eiendom
- sørge for at anskaffelser skjer i tråd med regelverket, og bidra til ytterligere profesjonalisering av anskaffelser
- andre arbeidsoppgaver som naturlig hører til fagområdet, eller som av ressurshensyn er nødvendig å gjennomføre
Kvalifikasjoner
- Master i rettsvitenskap
- Erfaring innenfor rettsområdet offentlige anskaffelser og/eller entrepriserett er en fordel, men ikke et krav
Utdanning
- Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad
- Jurist
Egenskaper
Vi ser etter deg som:
- evner å jobbe selvstendig og tenker helhetlig/tverrfaglig
- evner å dele kunnskap og oppnår resultater gjennom samarbeid med øvrige ansatte
- kommuniserer godt både skriftlig og muntlig
- er fleksibel, har stor arbeidskapasitet
- lar deg motivere av utfordringer
Vi tilbyr
- Stillingsbrøk: 100%
- Et godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
- Gode muligheter for faglig utvikling
- Lønn etter kvalifikasjoner og avtale
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Annet
- Vitnemål og attester tas med på intervju.
- Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
- Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Om arbeidsgiveren
Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.
Sammen skaper vi fremtiden
Søknad merkes