Arbeidsgiver: Politiets fellestjenester
Stillingstittel: Prosjektleder
Søknadsfrist: 25.09.2024
Spørsmål om stillingen?
Brenner du for å jobbe med meningsfulle oppgaver og skape resultater å være stolt av?
I Politiets Fellestjenester (PFT) tør vi påstå at vi har noen av de mest spennende stillingene innenfor eiendomsområdet.
Vi har ansvar for innleie, utvikling, forvaltning samt drift og vedlikehold av politiets totale bygningsmasse. Ansvarsområdet dekker hele landet og omfatter vel 750.000 leide kvadratmeter fordelt på ca.320 lokasjoner.
PFT Prosjekt består av 20 medarbeidere med variert erfaring og allsidig kompetanse. I tillegg er det tilgjengelig tverrfaglig støtte fra egne ressurser innenfor produktutvikling, juss og anskaffelse.
Vi utvikler og gjennomfører eiendomsprosjekter fra behovskartlegging til innflytting.
Vi søker nå etter to prosjektledere til Eiendomsavdelingen, seksjon Prosjekt. Begge stillingene er senior prosjektledere.
Hvis du drives av spennende arbeidsoppgaver med stor betydning for samfunnet, så kan dette være muligheten du har ventet på!
Seksjonen har hovedkontor i Oslo. I tillegg er vi regionalt lokalisert i både Tromsø, Trondheim og Bergen. Det er ønskelig å se om vi kan finne aktuelle prosjektledere, som kan styrke våre lokasjoner. Stillingen vil medføre noe reisevirksomhet.
Om vandel og skikkethet:
Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Skikkethetsvurdering gjøres av seksjonsleder (den du skal rapportere til om du blir ansatt). Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen.
Om sikkerhetsklarering
Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon. Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmal-og-svar-omklarering/
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.