Spesialrådgiver

Spesialrådgiver

Arbeidsgiver: Bærum kommune

Stillingstittel: Spesialrådgiver

Søknadsfrist: 07.02.2022


Spørsmål om stillingen?

Kontaktperson
Alexander Klemp
Stillingstittel
Avdelingsleder, Eiendomsforvaltning
Telefon
960 11 144
Kontaktperson
Henrik B Heide
Stillingstittel
Enhetssjef, Eiendomsforvaltning
Telefon
901 18 314


Spesialrådgiver

Bærum kommune Eiendom er en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av over 800 000 m2 bygningsmasse. Vi jobber med noen av de mest spennende byggeprosjektene i Norge, som utvikling av Fornebu og nye Nadderud Stadion. I 2020 mottok vi prisen for «Årets Helsebygg» for Carpe Diem, og nytt svømmeanlegg på Rud.

Vi har høye ambisjoner for våre bygg, som skal være klimakloke, arealeffektive og fremtidsrettede. Vi skal investere opp mot 8 milliarder de neste 5 årene, både i omfattende vedlikehold og nybygg.

Eiendom er organisert i 6 tjenesteområder: Eiendomsforvaltning, Eiendomsdrift, Renhold, Byggherre (prosjektvirksomheten), Byggkompetanse & Utvikling og Grunneiendom.

Ønsker du en interessant og utfordrende eiendomsforvalterstilling som er sentral i kommunens eiendomsvirksomhet? Har du interesse for utvikling og oppfølging av bygg, og trives i et hektisk miljø? Om du i tillegg har gode samarbeidsevner, kan du være den rette eiendomsforvalteren for oss! 

Eiendomsforvaltning er et voksende tjenestested med 32 medarbeidere og er inndelt i 4 avdelinger:

Barnehager, barne- og ungdomsskoler
Omsorgs-, idretts-, kirke- og kulturbygg
Næringsbygg, inn- og utleie
Bolig; omsorgs- og velferdsboliger

Vi overtar flere nybygg til forvaltning og søker nå etter 1 ny eiendomsforvalter i nyopprettet fast stilling i avdeling Barnehager, barne- og ungdomsskoler.

Stillingen rapporterer til avdelingsleder for porteføljen.

For å få vite mer om Bærum kommune

Bli med og sett spor!

Arbeidsoppgaver

Hos oss får du ansvaret for:

  • Forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av egen eiendomsportefølje
  • Budsjett- og resultatansvar for egen eiendomsportefølje
  • Å være eierrepresentant, forhandle og ha oppfølging av interne og eksterne leieforhold
  • Bestilling (sikre god saksforberedelse), oppfølging og ansvar for gjennomføring av prosjekter
  • Å bidra til gode prosesser, dialog og samhandling på tvers i Eiendom og med tjenestestedene i kommunen, samt med kunder, interessenter og innbyggere

En annen viktig oppgave vil være å bidra til å bygge Bærum kommunes omdømme som eiendomsaktør

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning på bachelor- eller masternivå
  • Dokumenterte resultater fra eiendomsforvaltning. Dette kan kompensere for manglende høyere utdanning
  • God erfaring fra eiendomsforvaltning og kunderettet virksomhet
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • God økonomiforståelse, forretningssans og forhandlingsevne
  • Noe kunnskap om offentlige anskaffelser
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2