Arbeidsgiver: Politiets fellestjenester Frist
Stillingstittel: Senior jurist-eiendom
Søknadsfrist: 20.09.2024
Spørsmål om stillingen?
PFT Eiendomsutvikling og prosjekt består av 29 medarbeidere med lang erfaring og bred kompetanse innenfor eiendom. Du vil jobbe med ulike eiendomssaker med kollegaer med ulik faglig bakgrunn, men være organisert i team sammen med andre jurister og være del av et juridisk fagmiljø i PFT. Vi utarbeider konsepter og gjennomfører eiendomsprosjekter fra behovskartlegging til innflytting. Vårt hovedmål er å være en god bestiller og å gjennomføre gode eiendomsprosjekter, samt inngå langsiktige leieavtaler til det beste for politiet.
Vi søker etter en jurist som skal jobbe med oppgaver i hovedsak knyttet til eiendomsutvikling og forvaltning av lokaler til politiet i hele Norge. Politiet er en stor leietaker i eiendomsmarkedet, og har en portefølje på ca. 780.000 kvm med et stort volum av store og små prosjekter. Seksjonen arbeider innen hele spekteret av eiendomsfaget, i hovedsak innen avtalerettslige problemstillinger knyttet til leiesaker i tidligfase, ved gjennomføring samt i leieperioden. Saksområdene er varierte og vil blant annet også innebære oppgaver med kvalitetssikring av interne dokumenter og prosesser, samt bistå ved forvaltnings- og myndighetsoppgaver.
Vi vil vurdere søknader fortløpende.
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som ansettes må også sikkerhetsklareres til nivå HEMMELIG.
Om vandel og skikkethet
Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Skikkethetsvurdering gjøres av seksjonsleder (den du skal rapportere til om du blir ansatt). Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen.
Om sikkerhetsklarering
Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon.
Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmal-og-svar-omklarering/
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.